Zamieszczone przez Kris86
O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez TippoZamieszczone przez Kris861075 kg 85 km (8v) jeździć się da, ale w Octavii 1150 kg 85 km (16v)
8 zaworowe zostały w Fabii, Romsterze, Rapidzie i Yeti.
Komentarz
-
-
Kris86
@Tippo
W Octavii, Golfie itd jest 16v i rozrząd na pasku natomiast w Fabii czy Rapidzie 8v i rozrząd na łańcuchu :-) Do Octavii wstawili nowe zmodyfikowane TSI ;-)
[ Dodano: Czw 13 Mar, 14 20:54 ]
@prez7
Ja wcześniej jeździłem Laguna I 1.8 120 KM oraz Yarisem 1.0 69 KM i może się mylę, ale Octavia 1.2 85 KM jeździ co najmniej porównywalnie z Laguną :-) Natomiast jest o niebo lepiej wyciszona. Dzisiaj pierwszy raz jechałem 140 km/h i przy tych 3 000 obrotów jest naprawdę cicho (spokojnie bez podnoszenia głosu rozmawiałem z małżonką). Silnik prawie niesłyszalny a jedynie szum powietrza może troszkę przeszkadzać :-) Ja nie potrzebuje szybszego samochodu. Do moich potrzeb wystarczający. Oczywiście, że wolałbym 1.4 140 KM, ale mam lepsze pomysły jak wydać kasę, bo samochód traktuję bardziej jako środek, który ma mnie przewieźć z jednego miejsca do drugiego i tyle :-) Nie jestem zapaleńcem i miłośnikiem motoryzacji :-)
Komentarz
-
Zamieszczone przez hitchhikerZamieszczone przez Artur79mNie widać załącznika...
p.s. u mnie już ponad 1000 km na liczniku...
A dla wątpiących. Fotka po trasie Katowice - Kraków częściowo autostradą, a częściowo zwykłymi drogami. Prędkości jakie utrzymywałem między 90-110. Oczywiście poza miastem.
http://1drv.ms/1cUWVuR
Komentarz
-
-
prez7, ładnie to wszystko opisałeś, z tym że właśnie tj. dorabianie filozofii do stanu realnego. Idąc twoim tokiem rozumowania to progres masz w Rapidzie.
To, że jeździłeś F-1 64KM nie wymusza na tobie zakup, a raczej nie tłumaczy Cie z tego, że wystarczający jest silnik 85KM. Powinieneś iść do przodu zwłaszcza, że jak piszesz auto kupujesz znowu na 10 lat.
Ja myślę, że prowadzona przez nas dyskusja ma na celu wskazanie zalet i wad obu silników 1.2TSI w wersji 85 i 105KM. I ewentualnie nakierować potencjalnego kupującego, pomóc mu w wyborze. Tłumaczenie, że coś jest szybsze od tego co miałem wiec jest wystarczające i dobre jest nie do końca prawdą.
Pewien poziom ceny do osiągów musi być. I odstępstwa on niego w górę lub dół mówią czego możemy się spodziewać. Wg. mnie tym optymalnym (to zwykłej jazdy gł. miejskiej czasem trasa) poziomem jest O3 z silnikiem 1.2TSI 105KM, który kosztuje jeszcze nie najgorzej, a daje naprawdę dobre osiągi i nie chodzi tu o 0-100 tylko realne wyprzedzanie na biegu na którym jedziemy, a nie że za każdym razem będziemy wbijać 3 bieg, żeby wyprzedzić.
Oczywiście optimum do masy i wielkości auta jest 1.4TSI, ale wzrost o 5000 zł jest znaczny i nie dla wszystkich uzasadniony. 1.8 i diesle pominę.
Zakup 85KM jest w pewnych sytuacjach uzasadniony, ale to nie powinien być standard i nie powinien być to silnik, od którego zaczynamy konfigurować O3.
Ja w toku moich wywodów w tym wątku próbuję przekonać, przekazać moje sugestie, że silnikiem podstawowym jest 1.2 TSi 105KM i to jest jedyny minimalny, sensowny silnik do tego auta. A zakup innego silnika to już wg. zastosowań, przebiegu, typu jazdy.
To że da się jeździć 85KM i jest on porównywalny do starego 1.6 to OK, tyle, że idziemy z duchem czasu i postępem i nie ma się co oglądać wstecz. Ponadto z silnikiem 85KM gabarytami jesteśmy w autach średnich, a osiągami w autach małych, a spalaniem gdzieś pośrodku. Czyli ni pies ni wydra.
Powtarzam się, ale czekam i inni pewnie też na sprawdzenie osiągów 60-100 i 80-120 podparte filmikami.
Ze zdjęć wyszło na to, że bez względu na skrzynie 5 czy 6 b prędkość autostradowa jest przy tych samych obrotach i tu OK, ale to tylko potwierdza, że odpowiednio 4b i 5b w skrzyni 6b są krótsze, od swoich odpowiedników w skrzyni 5b stąd dodatkowo auto z silnikiem 105KM, ale skrzynią 6b jest dynamiczniejsze podczas zwykłej jazdy od swojego odpowiednika 105KM i 5b.
To tyleByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2A ten wskaźnik średniego spalania to się nie kasuje po zatankowaniu a masz pełny bak (pytam bo mam maxidota a tam są 3 średnie spalania z czego jedno się kasuje po zatankowaniu).
- od uruchomienia (kasuje się po 2 godzinach postoju auta)
- od tankowania (kasuje się co tankowanie)
- długookresowe (nie wiem co ile się kasuje ale na pewno kilka kkm trzyma wartości)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505hitchhiker, a jaka srednia predkosc pokazal komputer?
[ Dodano: Pią 14 Mar, 14 09:34 ]
Zamieszczone przez lukaszc2Zamieszczone przez hitchhikerZamieszczone przez Artur79mNie widać załącznika...
p.s. u mnie już ponad 1000 km na liczniku...
A dla wątpiących. Fotka po trasie Katowice - Kraków częściowo autostradą, a częściowo zwykłymi drogami. Prędkości jakie utrzymywałem między 90-110. Oczywiście poza miastem.
http://1drv.ms/1cUWVuR
[ Dodano: Pią 14 Mar, 14 09:45 ]
Zamieszczone przez Dig DugTo że da się jeździć 85KM i jest on porównywalny do starego 1.6 to OK, tyle, że idziemy z duchem czasu i postępem i nie ma się co oglądać wstecz. Ponadto z silnikiem 85KM gabarytami jesteśmy w autach średnich, a osiągami w autach małych, a spalaniem gdzieś pośrodku. Czyli ni pies ni wydra.Ale nikt tam nie mówi, że silnik się nie nadaje. Bo większość ludzi jest wielce zapatrzona w magiczną cyfrę znajdującą się przed znakami "KM" co w przypadku jednostek TSI jest bardzo mylące. Patrz na moment, patrz na zakres momentu i osiągi. W wielu recenzjach jest też stwierdzenie (tych redaktorów, którzy testowali 85km i 105KM w o3), że różnice w rzeczywistości między tymi dwoma silnikami są dużo mniejsze niż wskazują na to dane techniczne.
Zatem ja nadal trzymam się stwierdzenia. Jeśli masz do dopłaty 3-4 kpln za wersję 105km w porównaniu do 85km to weź tą kasę i kup sobie jeszcze skuter do tego, a będzie to bardziej wydajnie wydana kasa.
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez Dig Dugprez7,z silnikiem 85KM gabarytami jesteśmy w autach średnich, a osiągami w autach małych, a spalaniem gdzieś pośrodku. Czyli ni pies ni wydra.
To tyle
- Peugeot 508, który ma silnik 1.6 120 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,5s i 160 Nm przy 4250 obrotów
- Citroen C5, który ma silnik 1.6 120 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 13,5 s i 160 Nm przy 4250 obrotów
- Opel Insignia, który ma silnik 1.8 140 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,4 s i 175 Nm przy 3800 obrotów
- Ford Mondeo, który ma silnik 1.6 120 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 12,3 s i 160 Nm przy 4100 obrotów...
Dla przypomnienia najsłabsza Octavia to 1.2 85 km, przyspieszenie 0 - 100 km/h 12 s i 160 Nm od 1400 obrotów.
Uważam, że 1.2 TSI 85 KM jest wystarczający do sprawnego przemieszczania się jeżeli ktoś jest spokojnym kierowcą i nie musi często wyprzedzać na trasie :-) Na autostradzie zaś jest lepiej niż dobrze. Przy 130 km/h cisza w środku i na tempomacie nie ma żadnych problemów z podjazdem nawet pod duże wniesienia :-)
Komentarz
-
Zamieszczone przez Przem78- od tankowania (kasuje się co tankowanie)
Zamieszczone przez Przem78- długookresowe (nie wiem co ile się kasuje ale na pewno kilka kkm trzyma wartości)
Gdy następuje przekroczenie jednej z podanych wartości, pamięć jest zerowana i obliczenia zaczynają się od nowa."
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Dig Dug dziękuję za opinię i powiem ci od razu, że trafiłeś w dziesiątkę. Na początku obstawiałem właśnie RAPIDA - (bardzo mi się podoba to autko) i też z podstawowym silnikiem 1.2 75 KM, czyli takim jaki mam w swojej F1, ale już w III generacji mocniejszym i "kulturalniejszym" od mojej jednostki i co ważne silniczku mało skomplikowanym, w którym rozwiązano juz problemy wieku dziecięcego – co jest dla mnie bardzo istotne
Jednakże później w toku swoich wew. rozważań i porównań wyszło mi że warto też do rozważyć O III, bo tutaj w podstawie mamy od razu 1.2 85KM i lepsze wyposażenia, a w Rapidzie muszę dołożyć chyba 5 kpln do 85KM, i parę klpn do wyposażenia, a już tym bardziej, że kupuję auto w kredycie i na kolejne długie lata, to po co mi przystanek RAPID, może od razu warto rozważyć przystanek O III.
Co silnika 1.2 85km/105km „przeprosiłem się z turbiną” czytając wieści na forach i w magazynach samochodowych, tym bardziej że obiektem moich rozważań jest ten mniej wysilony. Ostatecznie po wizycie w salonie i dokładnym przyjrzeniu obejrzeniu po kilka razy obu kandydatom, wygodnym zajęciu miejsc z przodu, z tyłu, posłuchania muzyczki ja i Żona i moja córkarazem stwierdziliśmy że tylko O III - RAPID jest fajny nadal tak uważam, ale "zakochaliśmy" się w O III
- zwłaszcza że jak sam zauważyłeś kupujemy auto na lata.
Jeżeli chodzi o dalszą część twojej wypowiedzi wskazanie wad i zalet obu silników cóż to mogę rozpatrywać ten aspekt o ile takie wady/zalety oba silniki posiadają np jeden z nich mało pali, a drugi pali znacznie więcej, przy tej samej prędkości, jeden z nich "bierze" olej, a drugi nie, albo jeden z nich ma problem z paskiem rozrządu.
Jak wiemy są to praktycznie te same silniki i nie występują pomiędzy nimi, aż takie różnice.
Natomiast czy wadą/zaletą jest, że jeden z osiąga 12sek./100km, a drugi 11sek./100km albo że jeden ma od 60 do 100 ma strzelam 15 sek. a drugi 20 sek. ?
Mogę powiedzieć że po testach lepsze parametry ma silniki 1 od silnika 2, ale nie oznacza to, że silnik 2 jest beeee, nie nadaje się, do kosza itd. bo to zależy jak to sam powiedziałeś od właśnie "dorabianej przeze mnie filozofii".
Reasumując tą część mojej wypowiedzi ja bym powiedział tak porównując tylko te dwa silniki wychodzi 105 KM przyspiesza szybciej vs 85 KM, od zera do setki, od 60 do 100 i od 80 do 120, pali tyle... przy autostradowej 140Km/h i tyle w mieście vs 85Km.
Generalnie ameryki nie odkryjemy 1.2 105 km wygrywa to porównanie w każdym aspekcie oprócz ceny.
Problem w tym, że nie każdy oczekuje aż takich wyników, a są też oczywiście i tacy, którzy oczekują lepszych wyników. Tutaj jest też jak sądzę błąd w twoim myśleniu - chciałbyś określić jedną miarą dla wszystkich - jaki powinien być optymalny, lub też minimalny silnik do auta O III Ty twierdzisz że jednymi minimalnym silnikiem do O III jest właśnie 1.2 105KM, a tego się nie da tak określić, bo to nie zależy od ciebie, tylko od indywidualnego osądu przyszłego nabywcy/użytkownika, który zawsze ocenia chcąc nie chcąc, również na podstawie swoich doświadczeń - tutaj znowu kłania się "moja filozofia"
Możemy jednak przyjąć jeszcze jedno kryterium, które wg. mnie nadal nie rozstrzyga tego sporu, ale daje jako taki pogląd przyszłemu użytkownikowi, czy kupując O III z silnikiem 1.2 85 km mieści się w pewnym standardzie oferowanym przez Skodę nazwijmy to standardem LOW ENTRY (zahaczasz o ten temat trochę pisząc o silniku benzyna 1.6 litra lubianym i polecanym przez wszystkich "gazowników").
Jakie do tej pory Skoda oferowała podstawowe silniki do OI/OII ? Mam na myśli jednostki 1.4 85Km i 1.6 100Km, sam też podesłałem taką podstawową (wiem że niewystarczającą) analizę vs OII 1.9 TDI 105km. Na podstawie danych tech. tych modeli przyspieszeń 60-100 80-120 spalania autosradowego i w mieście, Vmax, przyspieszenia do 100km - przyszły nabywca dowie się jak będzie pozycjonowany jego silnik 1.2 85 km w obecnej III już odsłonie Octavii - czy pod kreską, czy może równi, a może wyżej. Myślę że było by to bardzo ciekwe zestawienie niestety nie mam danych ani też tyle czasu aby coś takiego wytworzyć.
[ Dodano: Pią 14 Mar, 14 11:36 ]
Zamieszczone przez Kris86Zamieszczone przez Dig Dugprez7,z silnikiem 85KM gabarytami jesteśmy w autach średnich, a osiągami w autach małych, a spalaniem gdzieś pośrodku. Czyli ni pies ni wydra.
To tyle
- Peugeot 508, który ma silnik 1.6 120 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,5s i 160 Nm przy 4250 obrotów
- Citroen C5, który ma silnik 1.6 120 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 13,5 s i 160 Nm przy 4250 obrotów
- Opel Insignia, który ma silnik 1.8 140 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 11,4 s i 175 Nm przy 3800 obrotów
- Ford Mondeo, który ma silnik 1.6 120 KM i przyspieszenie 0 - 100 km/h 12,3 s i 160 Nm przy 4100 obrotów...
Dla przypomnienia najsłabsza Octavia to 1.2 85 km, przyspieszenie 0 - 100 km/h 12 s i 160 Nm od 1400 obrotów.
Uważam, że 1.2 TSI 85 KM jest wystarczający do sprawnego przemieszczania się jeżeli ktoś jest spokojnym kierowcą i nie musi często wyprzedzać na trasie :-) Na autostradzie zaś jest lepiej niż dobrze. Przy 130 km/h cisza w środku i na tempomacie nie ma żadnych problemów z podjazdem nawet pod duże wniesienia :-)
Octavii 1.6 100 KM i do Octavii 1.4 85 KM, zobaczymy czy nabywca OIII 1.2 85KM zyskuje, lub traci vs wskazanych.Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hitchhikerPatrz na moment, patrz na zakres momentu i osiągi. W wielu recenzjach jest też stwierdzenie (tych redaktorów, którzy testowali 85km i 105KM w o3), że różnice w rzeczywistości między tymi dwoma silnikami są dużo mniejsze niż wskazują na to dane techniczne.
Zatem ja nadal trzymam się stwierdzenia. Jeśli masz do dopłaty 3-4 kpln za wersję 105km w porównaniu do 85km to weź tą kasę i kup sobie jeszcze skuter do tego, a będzie to bardziej wydajnie wydana kasa.dajcie spokoj
kazdy kupuje co chce i bedzie zachwalal swoj wybor, mysle ze 85KM, 105KM, 140KM i 180KM tez ujedzie i kazdy bedzie zadowolony jak sie tylko tak nastawi
O3 1.2 105KM 6M
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oskar12345Zamieszczone przez hitchhikerPatrz na moment, patrz na zakres momentu i osiągi. W wielu recenzjach jest też stwierdzenie (tych redaktorów, którzy testowali 85km i 105KM w o3), że różnice w rzeczywistości między tymi dwoma silnikami są dużo mniejsze niż wskazują na to dane techniczne.
Zatem ja nadal trzymam się stwierdzenia. Jeśli masz do dopłaty 3-4 kpln za wersję 105km w porównaniu do 85km to weź tą kasę i kup sobie jeszcze skuter do tego, a będzie to bardziej wydajnie wydana kasa.dajcie spokoj
kazdy kupuje co chce i bedzie zachwalal swoj wybor, mysle ze 85KM, 105KM, 140KM i 180KM tez ujedzie i kazdy bedzie zadowolony jak sie tylko tak nastawi
Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oskar12345Zamieszczone przez hitchhikerPatrz na moment, patrz na zakres momentu i osiągi. W wielu recenzjach jest też stwierdzenie (tych redaktorów, którzy testowali 85km i 105KM w o3), że różnice w rzeczywistości między tymi dwoma silnikami są dużo mniejsze niż wskazują na to dane techniczne.
Zatem ja nadal trzymam się stwierdzenia. Jeśli masz do dopłaty 3-4 kpln za wersję 105km w porównaniu do 85km to weź tą kasę i kup sobie jeszcze skuter do tego, a będzie to bardziej wydajnie wydana kasa.dajcie spokoj
kazdy kupuje co chce i bedzie zachwalal swoj wybor, mysle ze 85KM, 105KM, 140KM i 180KM tez ujedzie i kazdy bedzie zadowolony jak sie tylko tak nastawi
Mam już od 23kkm 85KM, jestem młodym człowiekiem lubiącym pojechać czasem dynamicznie i nawet z tym silnikiem nie wącham spalin. Dobrze sobie radzę w każdych warunkach w mieście bomba a na trasie utrzymywanie 170-180 km/h tez nie stanowi problemu. Jeździłem wieloma samochodami już setki tysięcy kilometrów począwszy od najtańszych a skończywszy na samochodach o mocy większej niż 300-400KM. Mam wiele porównań. Jasne, że możliwe, że za kolejne 20 tys kkm stwierdzę - mógłby być mocniejszy. I zapewne za niższą cenę niż dopłata fabryczna ustawię swój silnik na 105KM albo jeszcze więcej. Nie wiem czy tak się stanie, czy tak zrobię - ale będę miał wybór. A niespełna 4k w moim przypadku potencjalnej dopłaty wydałem na wakacje z rodziną. Uważam, że dobrze wydałem tą oszczędność stosunkowo niewiele tracąc.
Komentarz
-
-
Kris86
Zamieszczone przez oskar12345Zamieszczone przez hitchhikerPatrz na moment, patrz na zakres momentu i osiągi. W wielu recenzjach jest też stwierdzenie (tych redaktorów, którzy testowali 85km i 105KM w o3), że różnice w rzeczywistości między tymi dwoma silnikami są dużo mniejsze niż wskazują na to dane techniczne.
Zatem ja nadal trzymam się stwierdzenia. Jeśli masz do dopłaty 3-4 kpln za wersję 105km w porównaniu do 85km to weź tą kasę i kup sobie jeszcze skuter do tego, a będzie to bardziej wydajnie wydana kasa.dajcie spokoj
kazdy kupuje co chce i bedzie zachwalal swoj wybor, mysle ze 85KM, 105KM, 140KM i 180KM tez ujedzie i kazdy bedzie zadowolony jak sie tylko tak nastawi
Wydaje mi się, że większość postów jest odpowiedzią na posty DigDug'a, który cały czas forsuje tezę, że 1.2 TSI 85 KM jest za słaby na samochód jakim jest Octavia, a zwłaszcza, że jest słabszy niż konkurencja z klasy średniej (do której zalicza Octavię) :-)
Komentarz
-
Kris86
Warto również dodać, że:
- Mondeo waży 1435 kg
- C5 waży 1425 kg
- 508 waży 1390 kg
a Octavia waży 1150 kg (wszystko dane katalogowe)
co moim zdaniem też ma wpływ na dynamikę wyprzedzania :-)
Jeżeli się mylę proszę poprawcie mnie :-)
[ Dodano: Pią 14 Mar, 14 13:13 ]
Zamieszczone przez MaicroftByl ktos na wadze O3, tak zeby realnie okreslic wage, bo waga z katalogu O2 nijak ma sie do rzeczywistosci :szeroki_usmiech
Komentarz
-
Odbieracie moje wypowiedzi jak atak na wasze osoby w myśl przysłowia "uderz w stół .........".
Nic bardziej mylnego. Kto kupił auto 85KM to kupił, jak już pisałem jego sprawa.
Ciągle tylko czytam, bo ten ma do 100 km/h tyle, a ten tyle ..... A nikt nie chce się odnieść do realnego podejścia do jazdy czyli czasy przyspieszeń 60-100 80-120 itp.
Po co mi wypisujecie inne auta dla porównania (ja to wiem), jeśli wiadomo, że wolnossące auta będą zawsze miały gorsze czasy. To są zupełnie inne silniki, zaraz zaczną się odzywać ich właściciele i pytać się czy takim z turbiną więcej przejedziesz ? i jak on założy gaz to płaci połowę mniej niż wy itp. Odnośmy się do silników skody (VW) i z wątku.
Cały czas bronicie 85KM, że jest super silnikiem, daje rade w O3 i w sumie to szkoda kasy na mocniejszy 105KM bo nic nie daje, a kasa zostaje w kieszeni.
Otóż 105KM i skrzynia 6b robi dużą różnicę i chce to właśnie pokazać potencjalnym nabywcom. A to co oni zrobią, to tak jak wy zakupią 85KM i skutery, albo uznają, że jednak warto dopłacić te 4 tys i mieć te 2 sekundy więcej podczas wyprzedzania na schowanie się w kolumnie. Ale to niech zdecydują kupujący.
Nikt jeszcze nie nagrał filmiku jak przyspiesza 85KM. Filmiki na you.... znalazłem i stąd te 2 sekundy różnicy wobec 105KM.
60-100 80-120 0-100
105KM 7-8 sekund / 10 sekund / 10,3
85KM 10 sekund / 12 sekund / 12
Jak już pisałem, ale na to nie zwracacie uwagi moja F-2 85KM bez turbiny 60-100 robi w 10 sekund. I dla mnie jest to niewystarczające nawet w tak małym aucie, ten czas to zamach na bezpieczeństwo jazdy. I co z tego, że auto toczy się sprawnie w mieście jak na trasie jedzie bo jedzie. Ale nie próbuje nikomu wmawiać, że jest super, OK, bo nie jest.
Stąd nie wierzę w żadne zapewnienia właścicieli 85KM, że silnik jest wystarczający jako ogólne stwierdzenie. Może do wybranych użytkowników tak, ale nie jest to moc, którą można polecić komuś z czystym sumieniem, jako optymalny, a zakup mocniejszego to marnotrawienie pieniędzy.
Wątek kotłuje się wokół jednego. Właściciele zapewniają, że jest super, OK ale nie przedstawiają żadnych dowodów, że tak jest.
A wystarczyłoby pozbierać informacje, o przyśpieszeniach, spalaniu i sytuacja była by klarowna. To, że niektórzy subiektywnie odbierają 85KM jako dobrze przyśpieszające auta, a innym ledwo 1.4 140KM starcza, to wiemy, ale tak jak w drabinie osiągów i przyjemności z jazdy na górze jest RS, tak na dole jest 1.2 85KM. I nic na to nie poradzimy i nie ma co tego porządku przewracać. A cena i tak wpasuje nas w odpowiedni szczebel.
Tematem tym trzeba tylko poinformować czego mogą się spodziewać i by nie przyoszczędzili niepotrzebnie pieniędzy, a potem byli rozczarowani.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Jak to kiedys zamiescilem w innym temacie: Naciski na koła/oś:
LP 420kg (405kg bez kierowcy) - PP 405kg
LT 323kg - PT 323kg
oś przednia 805kg/825kg
oś tylna 645kg
~1450kg.
Waga z przyczepka taka samoróbką o wielkosci paki 120x90cm i 1/4 baku to 1700kg
Dla benzyny 1.6 LPG ktos podawal:
waga przóg - 700 kg
waga tył - 620 kg
całość - 1320 kg.
Komentarz
-
-
Kris86, nie forsuję tezy, że jest za słaby, tylko że jest to silnik budżetowy, który zapewnia takie osiągi jakie zapewnia, a dopiero 105KM daje nam możliwość jazdy bezstresowej na równi z innymi użytkownikami dróg o autach z nawet większymi mocami. a wystarczy dopłacić 4 tys i mamy lepiej, bo jak pisałem ten silnik mnie zadziwił na PLUS.
Jak kogoś nie stać to kupi 85KM i tyle. Ale nie piszcie, że jak ktoś kupi 85KM, to zrobi równie dobrze jakby kupił 105KM. A co ciekawe jak toś ma dostateczną ilość pieniędzy to doradzacie by kupił sobie pierdoły z wyposażenia kosztem silnika 105KM. No przestańcie. :|
Jako ciekawostka. Moja O1 2.0 benzyna w kombi ważyła 1360 kg +/- 20kg z połową baku. Ważone w pracy na wadze samochodowej.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
dokładnie tak Dig Dug, dla mnie złotym środkiem w tym przypadku jest 1,4 dla niezdecydowanych i nie potrzebujących dużej mocy. i do miasta i na trasę dobrze się spisze. A wydając 50 tys na samochód czasami warto trochę poczekać i dołożyć parę tys więcej by mieć już ten komfort. bo później się go nie da uzyskać. to tak jak kupić mieszkanie 40 m2, i można wmawiać że wystarczy, ale tak na prawdę każdy by chciał 60 czy 80 np...
Komentarz
-
-
Kris86
@DigDug i Himenek
Zgadzam się z Himenkiem, że optymalnym i najlepszym wyborem jest 1.4 140 KM :-) Jeździłem nim na jazdach próbnych i naprawdę świetny silnik.
Jednakże mamy chyba inne podejście do motoryzacji. Dla Was samochód jest czymś więcej niż wozidłem :-P Dla mnie samochód ma być narzędziem, które przewiezie mnie z punktu A do punktu B bezpiecznie i komfortowo. Nie potrzebuję często wyprzedzać :-) Dla mnie nie stanowi żadnej różnicy czy przyjadę 5, 10 czy 30 minut szybciej a tyle jesteście w stanie zaoszczędzić jadąc w dłuższej trasie i często wyprzedzając.
A na autostradzie (którymi staram się poróżować jak tylko jest możliwość) nie zaoszczędzicie nic, bo i 85 KM, i 105 KM, i 140 KM pojadą nią 140 km/h bez martwienia się o wyprzedzanie :-) A różnica na autostradzie pomiędzy 85 KM 5 biegów a 105 KM 6 biegów jest żadna, bo mają te same obroty
PS argument z mieszkaniem nietrafiony, bo w mieszkaniu spędzasz połowę życia albo i więcej, odpoczywasz itd. a w samochodzie tylko siedzisz i przemieszczasz się :-)
Komentarz
-
Himenek, a czy 1.2 TSI 85 km źle się spisze na trasie? Pod jakim względem? Na jakiej trasie?
Panowie od 85 konnych są może nieco nieobiektywni pisząc, że absolutnie nie warto dokładać. Jednak tutaj kłania się też styl jazdy i cele. Ktoś kto nie musi być pierwszy na miejscu i dla niego nie liczy się sprawność w wyprzedzaniu kolumny samochodów, bo on wyprzedza jedynie totalne zawalidrogi typu traktor a nie ludzi jadących w kolumnie 65/h przy ograniczeniu do 70, to dla takiego człowieka 85 koni jest zupełnie wystarczające. On nie walczy na drodze by być pierwszym, szybszym tylko chce dojechać z rodziną do celu w możliwie małych pieniądzach. Trzeba powiedzieć sobie do jakich celów potrzebuje silnik, jaki styl jazdy reprezentuję i co najważniejsze - jak wygląda mój budżet.
Komentarz
-
Komentarz